Möten, fika och hårda vindar

Dagen har varit ganska lugn och stilla. En del skrivjobb, lite telefongöra och självklart massa mail. Inga ovanligt förekommande saker under dagtid. Varvad

med trevligt sällskap på msn blir det här betraktad som en trevlig dag. Eftermiddagen innebar utgång och livemöte för att planera en kommande aktivitet

i oktober :). Jodå, nu ska det njutas kultur, läras historia och semestras. En grym arbetsgrupp åstadkommer en grym aktivitet, ha tålamod så får ni se!

 

Av någon anledning går tisdagarna fort och vips så är det dags för den veckovisa kompisfikan i stan :). Extra mycket tjöt och fart idag må jag säga...

Även här ett möte, om än inte så effektiv men ändå med världens bästa lägergrupp. Det seglarläger som jag är med och planerar närmar sig med stormsteg och

nu kommer detaljplaneringsfasen. Allt måste klaffa felfritt och vi måste ha full kontroll minut för minut samtidigt som instruktörerna planerar aktiviteterna

på sitt håll utifrån att det blir sol alla dagar :). En kul och spännande utmaning för oss som grupp och ett grymt kul och späckad läger väntar deltagarna.

Nytt möte bestämt och vi kunde lämna fiket färdigfikade och glada.  

 

Det har varit kallt, stormat lite lätt och solen har visat sig från sin mesigaste sida när det äntligen slutade regna. När vinden tilltar på kvällskvisten

blir man som båtägare lite extra orolig. Håller förtöjningen? Ligger hon rakt? Finns det marginal ifall det blir högvatten? Jag har ju bara sommarförtöjning...

Ja, allt det här snurrar i huvudet och då finns det två sätt att hantera det på. Antingen åker man dit och får svar på frågorna eller så har man is i magen

och försöker slappna av. Jag föredrar det första och kan då lillebror köra ner till hamnen så jag kan bli säker tar jag självklart chansen :). Då blir

nattens sömn lugnare, båten tryggare och jag nöjdare.

Den här känslan får avsluta dagens inlägg för nu är det dags för lite disk och sedan sömn för en tidig onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0